פיג'ו 106 היוותה למעשה את המכונית הראשונה של סדרה X06 של פיג'ו, וקרוב ל-2,800,000 יחידות יוצרו בין 1991 ל-2003. ה-106 כללה מתיחת פנים משמעותית באמצע חיי הדגם, ויוצרה בשלל גרסאות ומנועים בנפחים שבין 954 סמ"ק ועד 1,587 סמ"ק.

הפיג'ו הקטנה זכתה לקהל מעריצים רחב בארץ ובעולם, בעיקר בזכות הגרסאות הספורטיביות שלה: ה-XSI והראלי בדור הראשון וה-GTI/S16 והראלי בדור השני. גרסת הראלי היא למעשה גרסת הומולוגציה לגרסת ראלי תחרותית, וכוללת אבזור מינימאלי. גרסה זו יוצרה במספרים נמוכים במיוחד ולכן נחשבת נדירה בקנה מידה עולמי.

כלל הגרסאות הספורטיביות של פיג'ו 106 לא היו חזקות במיוחד אך משקלן הקל, בשילוב עם שלדה והיגוי טובים במיוחד היוו את סוד הקסם של הפיג'ו הקטנה. כיום, במבט לאחור, עם משקל קל במיוחד, והתנהגות כביש מצוינת, שככל הנראה לא תחזור בעתיד הנראה לעין (או בכלל), ה-106 זוכה להערכה מחדש בארץ ובעולם ומחיריה מאמירים בהתמדה.

טור אישי / שלושים שנה לפיג'ו 106
צילום: דניאל שוגול

בחודש ספטמבר 2021, שלושים שנה אחרי שפיג'ו 106 הראשונה ירדה מפס הייצור, קבוצה ישראלית של חובבי הדגם, החליטה לקיים מפגש על מנת לציין את המאורע. למפגש הגיעו קרוב ל-20 רכבי 106 בשלל גרסאות ספורטיביות ששווקו בישראל.

בין המשתתפים ניתן היה למצוא את משה אנגלברג, בחור צעיר בן 80, שנוהג ומתחרה ב-106 ראלי דור ראשון שלו (ההוכחה הניצחת שגיל זה רק מספר), את משפחת אלתסרין שהפכה את ה-106 ראלי שלהם לתחביב משותף של אב ושני בנים, את אורי קאהן, שהתייצב למפגש עם שני רכבי 106 ראלי שבבעלותו (רק שניים משום שהשלישי שלו לא היה כשיר לנסיעה והרביעי שלו הורד מהכביש והוסב למירוצים) ואת ע.א (השם שמור במערכת), שהגיע עם ספק אופנוע ספק פיג'ו 106, והמבין יבין.

שיא המפגש היה כאשר הקבוצה יצאה יחד לסיבוב נהיגה, בשיירת 106ים ארוכה, לטובת התמונות שאתם רואים לנגד עיניכם, תמונות שצולמו על ידי דניאל שוגול.

*גילוי נאות - הכותב הינו בעלים של פיג'ו 106